datacompagniet

5 kritiske spørgsmål om cloud

At nær hver tredje danske virksomhed er hoppet med på ’sky-vognen’ bekræfter, at cloud ikke bare er en døgnflue.

Konceptet med at tilgå it-løsninger i skyen går ganske enkelt ud på, at en leverandør tilbyder at hoste, installere, drifte, opdatere og udvikle software for kunden, der får adgang til løsningen over internettet. På den måde sparer virksomheden både plads, tid og penge. Samtidig højnes produktiviteten, fordi virksomhedens it-medarbejdere kan bruge kræfter på forretningsudvikling frem for vedligeholdelse af servere og systemer.

Men uanset om en virksomhed ”blot” ønsker et cloud-baseret økonomisystem, eller har planer om at lægge hele deres kundedatabase og øvrige interne og eksterne data op i skyen, er der en række overvejelser, der bør være på plads, inden virksomheden vælger sin cloud-leverandør.

1

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed
Hvor i (al)verden opbevarer I vores data?

2

In case of emergency
Har I en beredskabsplan, hvis noget går galt?

3

Et kvalitetsstempel
Overholder I alle standarder, så vi har ryggen fri?

4

Hvor sikkert er det?
Kan I dokumentere garanti for sikkerheden?

5

Kreditværdighed, konkurs og kritik
Er I i sikker havn økonomisk set?

Læs vores whitepaper med 5 kritiske spørgsmål, som du skal stille din cloud-leverandør.

5 kritiske spørgsmål

SOV GODT OM NATTEN MED DATACOMPAGNIET SOM IT-PARTNER